Delegades i delegats en la història de l’AMPA

Estàndard

La Comisión de Cursos englobava els delegats de cada curs i secció. Cada any eren nomenats entre les mares i els pares fins a cobrir tots els grups: preparatòria, primer a sisè, sisè nocturn i PREU. Seccions A, B i C en tots excepte en 5è i 6è que només hi havia A i B.
El seu paper era elemental per fer un rigorós seguiment de cada curs i poder atendre les necessitats i els canvis que s’hi donaven. Tots assistien a les Juntas Rectoras de l’APA, que tenien lloc un cop al mes al llarg del curs i mantenien informats als assistents de l’evolució acadèmica general amb detall.
Als antics llibres d’Actes trobem alguns exemples de la seva actuació, com són les reunions consecutives de cada curs entre delegats i tutors de secció:

Se acuerda celebrar las reuniones correspodientes a los cursos 6º y Preuniversitario el próximo mes de febrero. En el mes de marzo tendrán lugar las correspondientes a los cursos 1º y 5º y en el próximo mes de abril las secciones de los cursos 2º y 3º
[acta 14/01/1970, p. 9 bis]

I també el seguiment que feien dels resultats acadèmics, així com la col·laboració amb el professorat per trobar solucions conjuntes quan calia:

… da cuenta de la poca asistencia a la reunión correspondiente al curso 3º, que denotó por parte de los asistentes su preocupación ante las notas muy bajas conseguidas por la mayoría de los alumnos, y la satisfacción manifiesta por la veracidad de los informes tanto de los señores profesores encargados de las distintas secciones como por los más abiertos por el Sr. Director, D. Florencio Caballero para procurar una preocupación de los alumnos deficientes. Se acordó escribir a los señores padres que no asistieron a la reunión para recabar su presencia en el común quehacer en pro de la educación integral de nuestros alumnos.
[acta 15/12/1971, p. 28]

Cinc dècades després, els Estatuts de l’AMPA, a l’Article 24, segueixen recollint aquelles mateixes funcions pels delegats dels grups-classe:

a. Garantir la comunicació entre la Junta Directiva de l’AMPA i les famílies i viceversa.
b. Dinamitzar la comunicació entre el centre educatiu i les famílies
c. Assistir a les reunions plenàries que convoca mensualment la Junta Directiva de l’AMPA.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s