Acta de la reunió ordinària (19/09/2017)

Estàndard

Junta oberta 19/09/2017
Horari: 19:00-21:00
34 assistents

Temes tractats:

Benvinguda per part del president

El president dóna la benvinguda als assistents, especialment a aquells que venen per primer cop i que comencen el seu camí a l’institut i a l’AMPA. Després passa a presentar els membres de la junta, detalla les particularitats de les AMPA de secundària on els pares passem a un segon pla al mateix temps que els alumnes prenen protagonisme i demana participació als presents bé sigui integrant-se en les comissions, assumint el paper de delegats de les classes dels seus fills o col·laborant amb les tasques de l’AMPA de manera puntual quan es demanin perfils concrets per a feines puntuals. A petició d’alguns assistents es fa un repàs a les comissions més destacades que són:

  • Difusió. Es comenta que està en stand-by per manca de personal
  • Menjador. Se’n detalla la tasca
  • Biblioteca. Parada, però s’ha de reactivar.
  • Suport educatiu. La més activa. S’explica els tallers de SEER, oratòria i reanimació cardiovascular.
  • Llibres. Es comenta la intenció d’arribar a una socialització real dels llibres
  • TIC. Adquisició de portàtils i temes relacionats amb la tecnologia com la cessió i ús de dades personals dels associats i els alumnes.
  • Taquilles. La que més feina dóna i la més desagradable. Gestió, repartiment, neteja, buidat, canvis de codis, etc…

AMPA, donem resposta a necessitats i expectatives

Es realitza un procés de participació en el qual el president demana als assistents que anotin expectatives o necessitats que l’AMPA pot cobrir. Passats uns minuts es recullen les propostes i s’agrupen en temàtiques. El resultat dóna:

  • Demandes de formació encaminades als alumnes, famílies i, fins i tot professorat. Les propostes van des de suport psicopedagògic als alumes fins a classes complementàries per pares o suport a la formació del professorat.
  • Relacions entre famílies. Es demana augmentar els espais de relació entre famílies a través de trobades o espais de convivència.
  • Comunicació. Un nombre important de demandes són relatives a la millora dels canals de comunicació entre l’AMPA i els seus associats o entre els diferents actors de la comunitat educativa.
  • AMPA com a mediador. Tant amb el professorat com amb l’administració o els alumnes si és el cas.
  • Millora del model educatiu. Es demana un paper actiu de l’AMPA en la millora del model educatiu bé sigui millorant l’estada dels alumnes al centre o acompanyant els professors en els canvis de model educatiu que es proposin. En aquest àmbit o en l’anterior apareix una proposta d’impuls a l’escola pública en general.
  • Gestió de l’AMPA. 3 propostes incideixen en la millora de la gestió del dia a dia de l’AMPA incloent la proposta de contractar un administratiu/va per a realitzar les tasques d’aquesta naturalesa a l’entitat.
  • Activitats extraescolars impulsades des de l’AMPA
  • Menjador. Hi ha 3 propostes de seguiment i millora del menjador.
  • Propostes no englobades en cap àmbit. Aquí agrupem 3 propostes que sembla que no caben en cap dels grups anteriors que són:
    • Viatge de final de curs
    • Donar alternatives per ubicar els alumnes en dies festius per ells i laborables pels pares i mares.
    • Impulsar i acabar el projecte de jardí vertical a la paret del gimnàs iniciat el curs passat.

Al final, es comenta que en la pròxima reunió es mirarà de detallar un pla de treball per a cada proposta i es demana que qui vulgui participar en la confecció que s’adreci a la junta per e-mail i que des de la junta es mirarà de posar en contacte als interessats per tal de poder posar en marxa grups de treball.

Informacions vàries

S’aprofita la reunió per informar sobre:

  • Taller d’educació emocional realitzat per SEER. Es farà el 4 d’octubre a les 18:30 a la biblioteca.
  • 26a caminada de l’AMPA. Es farà a Collserola i, probablement, el 15 d’octubre.
  • Des de la comissió de Hack the School es presenten les propostes de color del terra de l’aula i es demana que es votin entre les quatre propostes. Els resultats es portaran a la comissió mixta amb alumnes i professorat que lidera el projecte. Es vota amb els següents resultats:
    • Verd: 10 vots
    • Taronja: 10 vots
    • Beige: 8 vots
    • Gris: 3 vots
  • Es demana votar la data de la reunió següent entre els diferents dies de la setmana del 2 al 6 d’octubre. A la votació guanya el dimarts dia 3 d’octubre amb 13 vots favorables enfront de 1 pel dilluns 2; 5 pel dijous 5 i 2 pel dimecres 11.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s